Washington Business Week

0
336

Studio wspierające w tworzeniu muzyki, aplikacja pobudzająca kreatywność oraz oprawki zmieniające kolor w zależności od temperatury i życzenia właściciela.

To zwycięskie pomysły na biznes w konkursie „Washington Business Week 2023”, który organizuje gdyński samorząd we współpracy z Seattle-Gdynia Sister City Association. Ich autorami są: Kacper Hnatyszyn, Jakub Hanek oraz Joanna Pedryc. To uczniowie pochodzący z Gdyni. Laureaci pierwszego miejsca pojadą do USA i wezmą udział w stacjonarnym programie „Washington Business Week”. Nagrodą za drugie miejsce jest natomiast możliwość udziału w programie online.

„Washington Business Week” to konkurs przeznaczony dla pełnoletnich uczniów gdyńskich szkół średnich oraz tych, którzy mieszkają w Gdyni, ale uczą się w innych miastach. Uczestnicy muszą też interesować się przedsiębiorczością i dobrze władać językiem angielskim. Ich zadaniem było przedstawienie własnego pomysłu na biznes z dowolnej branży. Uczniowie mogli zgłaszać swoje projekty do 22 maja. Spośród nadesłanych zgłoszeń wybrano trzy najlepsze projekty.

Czego dotyczyły ich prace? Kacper Hnatyszyn zaprezentował projekt Askro Studio, czyli usługi mającej wspierać artystów w tworzeniu ich własnej muzyki. Jakub Hanek przedstawił projekt „CreatiMind” – aplikacji na telefon, która ma pobudzać kreatywność i stymulować ją poprzez odpowiednie ćwiczenia. Natomiast Joanna Pedryc wymyśliła Fracolorine, czyli oprawki zmieniające kolor w zależności od temperatury i zindywidualizowane według potrzeb właściciela.

Laureaci konkursu w nagrodę wezmą udział w prestiżowym projekcie edukacyjnym za oceanem. Chodzi o amerykańską edycję programu „Washington Business Week”. W Stanach Zjednoczonych są one organizowane na kampusach uniwersyteckich oraz online. Laureaci pierwszego miejsca będą uczestniczyć w edycji stacjonarnej, która odbędzie się na University of Puget Sound. Potrwa on od 23 lipca do 28 lipca. Natomiast laureatka drugiego miejsca weźmie udział w edycji online – od 10 do 14 lipca.

Konkurs „Washington Business Week” jest organizowany przez gdyński samorząd we współpracy z Seattle-Gdynia Sister City Association. Ma kształtować przedsiębiorcze postawy wśród młodzieży, doskonalić wiedzę ekonomiczną uczniów i przygotowywać ich do wyzwań współczesnego świata. Jeden z jego celów to również promowanie współpracy międzynarodowej, przyjaznych relacji między mieszkańcami Gdyni i Seattle oraz efektów współpracy między miastami.

Konkurs jest częścią programu „Washington Business Week”, który jest realizowany przez Foundation for Private Enterprise Education. Jej misja to edukacja biznesowa młodzieży i odkrywanie potencjału uczniów jako przyszłych pracowników i pracodawców. Program ma wieloletnią tradycję. Jego pierwsza edycja odbyła się w 1976 roku.

Oprac. Małgorzata Trasna