SP 31 – Uczniowie zazieleniają swoje otoczenie

0
822

W ubiegłym roku gdyńscy uczniowie po raz pierwszy mieli szansę zdecydować o tym, które miejsca w mieście powinny się zazielenić.

Mogli to zrobić dzięki aplikacji Gdynia.pl. W środę, 13 kwietnia rozpoczęły się pierwsze nasadzenia w ramach projektu „Posadź drzewo”.

„Posadź drzewo” to projekt edukacyjny, który został zainicjowany w ubiegłym roku. Jest skierowany do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Wyjątkową aktywnością w ramach akcji wykazała się Szkoła Podstawowa nr 31 im. Synów Pułku przy ul. Chylońskiej 227. Uczniowie prosili o nasadzenie drzew na terenie ich podstawówki. Uzasadniali, że dzięki temu to miejsce będzie jeszcze piękniejsze.

Jednym z elementów projektu jest kampania edukacyjna. W czerwcu ubiegłego roku we wszystkich gdyńskich szkołach nauczyciele zorganizowali lekcje tematyczne m.in. o sposobach łagodzenia zmian klimatycznych – najprostszym z nich jest właśnie sadzenie drzew. Wykorzystując technologie informacyjno-komunikacyjne, uczniowie zostali także włączeni w proces decydowania o tym, gdzie w mieście zasadzić drzewo. Wszystko dzięki aplikacji Gdynia.pl, w której pojawił się moduł „Posadź drzewo”. To tam można było zgłaszać lokalizacje nowych nasadzeń. Ostatnim etapem, który właśnie jest realizowany, zajmuje się ogrodnik miasta. Jego współpracownicy nasadzą drzewa we wskazanych przez uczniów lokalizacjach.

Podczas dzisiejszego wydarzenia posadzono osiem drzew – w Szkole Podstawowej nr 31. Teren szkoły ozdobią wiśnie piłkowane, czyli inaczej wiśnie japońskie, które w porze kwitnienia obsypują się biało-różowymi płatkami. Młodzi ludzie będą mogli także podglądać, jak rośnie miłorząb dwuklapowy, klon strzępiastokory czy paulownia omszona, która w kulturze wschodu uznawana jest za drzewo przynoszące szczęście i rośnie wyjątkowo szybko. Kolejne nasadzenia pojawią się w różnych częściach miasta – np. w okolicach ulic Ornej i Nowodworcowej czy Jana Brzechwy. Łącznie w Gdyni przybędzie 100 nowych drzew. A to nie koniec, bo planowana jest druga edycja projektu.

Oprac. Martyna Rodzik