eDziennik do zmiany

0
740

Projekt eDziennika, wdrożony 10 lat temu, zastąpił doskonale znane wszystkim dzienniki papierowe. Od 1 września za obszar systemowy w każdej gdyńskiej szkole odpowiadać będzie cenione rozwiązanie Librus Synergia.

Dynamika zmian technologicznych, jak również dążenie do spełnienia wymagań zarówno prawnych, jak i stawianych przez użytkowników spowodowało konieczność wyboru rozwiązania, które będzie zdecydowanie szerzej wspierało procesy edukacyjne. Szereg analiz dotyczących dalszego samodzielnego rozwoju systemu lub nawiązania partnerstwa z wiodącym dostawcą oprogramowania pozwolił na stworzenie unikalnego w skali kraju modelu wdrożenia i współpracy.

Dzięki bardzo partnerskiemu podejściu i szukaniu możliwości, które pozwolą na utrzymanie integralności konta mieszkańca, firma Librus i Miasto Gdynia podjęły się integracji systemu z kontem mieszkańca. Pozwoli to na korzystanie z wszystkich funkcjonalności aplikacji mobilnej dostarczanej przez firmę także w aplikacji Gdynia.pl i w serwisie konta mieszkańca. Gdynia to jedyne miasto w Polsce, w którym zastosowano taką integrację na tak dużą skalę.

Początek roku szkolnego będzie dużym wyzwaniem – bardzo precyzyjny harmonogram, niezwykle wysokie wymagania stawiane przed możliwościami aplikacji, a także niespotykana dotąd integracja pozwolą wyznaczyć nowy standard, którym jest miejsce integrujące szereg usług miejskich – system przedszkolny, eDziennik, zgłaszanie awarii w przestrzeni miejskiej, kalendarz, eBilet czy też system transportu współdzielonego.

Librus Synergia to rozwiązanie, z którego korzysta ponad 4,3 mln użytkowników i jego niepodważalną zaletą jest kompleksowość i wsparcie, które system daje wszystkim członkom społeczności edukacyjnej – od sekretariatu, przez uczniów, rodziców, nauczycieli i dyrektorów placówek – dodaje Jakub Ubych, Wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni – Co ważne będzie on współpracować zarówno z aplikacją Gdynia.pl, jak i gdyńskim systemem do zarządzania oświatą eGio oraz będzie zasilać gdyńskie otwarte dane.

Dodajmy, że cały proces migracji eDziennika, który w swym zakresie odpowiada za dużo większy obszar, jak i samej aplikacji Gdynia.pl, a także lokalnych rozwiązań systemowych w gdyńskich placówkach, był przygotowywany przez wiele miesięcy. Czas pandemii wykorzystano na prace zarówno w placówkach, jak i pomiędzy dostawcą nowego rozwiązania a Wydziałem Edukacji i Gdyńskim Centrum Kontaktu, odpowiadającym za aplikację Gdynia.pl i Konto Mieszkańca. Wszystko po to, aby rozwiązanie było wdrożone wraz z początkiem nowego roku szkolnego.

Oprac. Mateusz Kalinowski