Junior Biznes

0
1233

Są młodzi, pomysłowi i przedsiębiorczy. Mowa o uczestnikach zakwalifikowanych do kolejnego etapu konkursu Junior Biznes.

Wydarzenie skierowane jest  do licealistów i uczniów byłych gimnazjów, którego celem jest kształtowanie postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży. W tym roku jury konkursowe nie miało łatwego zadania. Wyjątkowo wysoki poziom nadesłanych prac skłonił jurorów do zakwalifikowania do II etapu aż 14 drużyn. Uczniowie liceów (kategoria Junior Biznes) zgłaszali pomysły na inicjatywę, którą można zrealizować w przestrzeni lokalnej. Z kolei w kategorii, adresowanej do uczniów 7. i 8. klas szkół podstawowych oraz 3. klas gimnazjalnych (Junior Biznes GIM), zespoły przełożyły pomysły na realizację filmu/scenariusz pt. „Moja firma marzeń”. Poniżej lista uczestników zakwalifikowanych do kolejnego etapu.

Kategoria Junior Biznes

„Savoir – vivre, czyli zasady dobrego wychowania” – Zespół Szkół Administracyjno–Ekonomicznych,
„!Curso de Espanol! – Kurs języka hiszpańskiego” – X Liceum Ogólnokształcące,
„Niepełnosprawność – jak to ugryźć?” – X Liceum Ogólnokształcące,
„Chwila relaksu” – Zespół Szkół Ekologiczno–Transportowych
„Paczka Express – szybkie i skomponowane prezenty dostosowane do potrzeb klientów” – Zespół Szkół Administracyjno-Ekonomicznych,
„Dziady: The Musical” VI Liceum Ogólnokształcące,
„Talkative – Let’s talk” – Zespół Szkół Administracyjno–Ekonomicznych,
„Twardzi jak skała, zmysłowi jak ogród sensoryczny” – IX Liceum Ogólnokształcące,
„Strefa Pasji” – IX Liceum Ogólnokształcące.
Kategoria Junior Biznes GIM

„Bee Bottle” – XVII Liceum Ogólnokształcące,
„Marzenia do spełnienia” – XVII Liceum Ogólnokształcące,
„Tropino – firma marzeń” – Szkoła Podstawowa nr 40,
„Logistyka pani domu” – Szkoła Podstawowa nr 8,
„Firma kinematograficzna” – Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4.
Czym jest Junior Biznes?
Konkurs ma na celu motywowanie młodzieży do działania na rzecz społeczności lokalnej, kształtowanie umiejętności pracy w grupie, zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami z dziedziny ekonomii, pobudzanie kreatywności i innowacyjności.

Organizatorem konkursu jest Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.

Źródło: gdynia.pl

Oprac. Joanna Winiarek