Zmiana w sprzedaży biletów okresowych

0
45

Od poniedziałku, 4 sierpnia, pasażerowie komunikacji miejskiej w Gdyni nie kupią już biletów okresowych w popularnych aplikacjach jak Jakdojadę, zbiletem, GoPay czy mPay. Nowe zasady sprzedaży wprowadza ZKM Gdynia, który – wspólnie z Gdańskiem i Metropolitalnym Związkiem Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej – przenosi sprzedaż biletów okresowych wyłącznie do systemu FALA.

Zmiana dotyczy wszystkich rodzajów biletów długookresowych: zarówno miejskich (gdyńskich i gdańskich), jak i metropolitalnych. Od teraz można je kupić tylko w aplikacji mobilnej System FALA, a także na stronach internetowych: systemfala.pl, jestemzgdanska.pl, zkmgdynia.pl i mzkzg.org. Bilety będą nadal dostępne w stacjonarnych punktach ZKM i MZKZG, automatach biletowych oraz w aplikacji „Jestem z Gdańska”.

Powód? Oszczędności. Przeniesienie sprzedaży do własnego kanału oznacza brak konieczności dzielenia się prowizją z zewnętrznymi operatorami aplikacji. W skali Gdyni to miesięczna różnica rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Co ważne: zmiana dotyczy wyłącznie biletów okresowych i gdańskich 24-godzinnych. Bilety jednoprzejazdowe i krótkookresowe (np. 75-minutowe, 72-godzinne), które często wybierają turyści, pozostają dostępne również w komercyjnych aplikacjach.

Bilety zakupione przed 4 sierpnia w dotychczasowych aplikacjach nadal będą honorowane aż do końca ich ważności. Nowych już tam nie kupimy.

Rejestracja w FALI wymaga założenia konta z podaniem imienia, nazwiska, numeru PESEL, adresu e-mail oraz numeru telefonu. Konieczne jest też dodanie zdjęcia – wszystko po to, by bilety były przypisane do konkretnego pasażera i łatwe do sprawdzenia przez kontrolerów.

Fot. pomorskie.eu

Oprac. Przemek Wutowski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj