Urząd w centrum handlowym

0
826

Rejestracja pojazdu, zgłoszenie zameldowania czy Karta Mieszkańca pomiędzy zakupami a kawą? Od dziś to możliwe w Centrum Riviera, gdzie uruchomiono Centrum Obsługi Mieszkańca – placówkę Urzędu Miasta Gdyni.

Od poniedziałku do soboty w godz. 10:00-18:00 w Centrum Obsługi Mieszkańca na gdynian czeka aż 18 urzędowych stanowisk, w tym kasa i punkt informacyjny. Wizyty w Centrum Obsługi Mieszkańca można umawiać telefonicznie, dzwoniąc na infolinię: 58 626 26 26 (od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00), lub online na stronie rezerwacje.um.gdynia.pl.

W systemie rezerwacji należy wskazać, jaką sprawę zamierzamy załatwić i wybrać lokalizację, w której chcemy to zrobić: Urząd Miasta Gdyni lub Centrum Obsługi Mieszkańca (jeśli dana sprawa znajduje się na liście świadczonych w nim usług). Później pozostaje już tylko wybrać dzień i godzinę wizyty.

Po wcześniejszym umówieniu wizyty w Centrum Obsługi Mieszkańca można załatwić następujące sprawy:

EWIDENCJA LUDNOŚCI (stanowiska 2-4):
– zgłoszenie zameldowania/wymeldowania,
– nadanie numeru PESEL,
– wydawanie zaświadczeń,
– potwierdzenie profilu zaufanego (stanowisko 3).

DOWODY OSOBISTE (stanowiska 5-6):
– złożenie wniosków o wydanie dowodu osobistego.

REJESTRACJA POJAZDÓW (stanowiska 7-14):
– rejestracja i przerejestrowanie pojazdów,
– wydawanie stałych dowodów rejestracyjnych,
– wpisy i adnotacje w dowodach rejestracyjnych.

PRAWA JAZDY (stanowiska 15-16):
– wydanie PKK po raz pierwszy,
– złożenie wniosku o zmianę danych w prawie jazdy,
– złożenie wniosku o wymianę zagranicznego prawa jazdy na dokument polski.

Sprawy, które można załatwić bez konieczności rezerwacji wizyty:

MOBILNY PUNKT SPISOWY [do 30.09] (stanowisko 1)
– udział w Narodowym Spisie Ludności i Mieszkań – wypełnienie formularza internetowego z pomocą pracownika Wydziału Organizacyjnego (członka Gminnego Biura Spisowego).

REJESTRACJA POJAZDÓW (stanowiska 12-14):
– rejestracja nowych pojazdów,
– wydawanie stałych dowodów rejestracyjnych,
– wpisy i adnotacje w dowodach rejestracyjnych.

PUNKT INFORMACYJNY:
– m.in. zakładanie i odbieranie Karty Mieszkańca.

KASA

W punkcie informacyjnym mieszkańcy będą mogli od ręki uzyskać wskazówki i pomoc przy załatwieniu spraw urzędowych oraz założeniu Karty Mieszkańca czy profilu zaufanego, który pozwala na prowadzenie korespondencji z urzędem w sposób elektroniczny.

Punkty obsługi mieszkańców na terenie centrów handlowych funkcjonują w niektórych polskich miastach (np. w Krakowie, Rzeszowie czy Olsztynie).

Oprac. Mateusz Kalinowski