PKP PLK wybrało wykonawcę robót

0
45

Spółka PKP PLK wybrała potencjalnego wykonawcę robót na linii 202 Chylonia – Lębork, w tym budowy tunelu na ul. Puckiej.

Spółka PKP PLK wybrała potencjalnego wykonawcę robót na linii 202 Chylonia – Lębork, w tym budowy tunelu na ul. Puckiej. Została nim firma ZUE S.A., która złożyła najlepszą ofertę. Decyzja zapadła 9 września, a czas na ewentualne odwołania to dziesięć dni (do 19 września). Jeśli natomiast nic się nie zmieni, umowa z ZUE S.A. zostanie podpisana pod koniec roku, a na realizację umowy spółka będzie miała czas do połowy 2030 roku.

Wyceniona na ponad 3 miliardy i 735 milionów złotych inwestycja to nie tylko dodatkowe tory dla pociągów trójmiejskiej SKM i nowe przystanki, ale też m.in. wyczekiwany przez gdynian tunel na ul. Puckiej.

Do przetargu stanęło w sumie 7 podmiotów:

  • STRABAG Sp. z o.o. (całkowita cena brutto: 4 212 421 137,60 PLN),
  • konsorcjum NDI S.A (lider), Track Tec Construction Sp. z o.o., INTOP S.A. oraz INTOP Warszawa Sp. z o.o. (3 491 359 992,42 PLN),
  • konsorcjum Budimex S.A oraz Budimex Kolejnictwo S.A. (3 631 341 036,78 PLN),
  • Torpol S.A. (3 300 726 180,26 PLN),
  • konsorcjum PORR S.A. (lider) oraz Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego Sp. z o.o. (3 651 870 000,00 PLN),
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. (4 150 105 367,26 PLN),
  • ZUE S.A. (3 219 658 533,88 PLN).

Najważniejsze zmiany, które ma przynieść cały projekt to m.in.:

  • przebudowa sieci trakcyjnych, torów i obiektów inżynieryjnych na łącznym odcinku 55 kilometrów,
  • drugi tor na odcinku Gdynia Chylonia – Rumia oraz Wejherowo – Lębork,
  • dwa tory tzw. aglomeracyjne (dla ruchu pociągów SKM) na odcinku Rumia – Wejherowo,
  • kolizyjne przejazdy kolejowe zastąpione bezkolizyjnymi skrzyżowaniami – w tym wyczekiwany od lat tunel na ulicy Puckiej,
  • przebudowa przystanków i stacji: Gdynia Chylonia, Rumia, Reda, Reda Pieleszewo, Wejherowo Śmiechowo, Wejherowo, Gościcino Wejherowskie, Luzino, Strzebielino Morskie, Bożepole Wielkie, Godętowo, Lębork Mosty i Lębork,
  • nowe przystanki kolejowe: Rumia Biała Rzeka, Reda Gniewowska, Wejherowo Bolszewo i Gościcino Zielony Dwór (nazwy robocze),
  • zwiększona dostępność do stacji i przystanków dla osób z niepełnosprawnościami.

Docelowo wszystkie zmiany pozwolą na szybsze podróżowanie pociągami. Szacuje się, że odcinek Gdynia – Słupsk będzie możliwy do pokonania nawet o 15 minut szybciej niż obecnie. Zwiększy się maksymalna prędkość pociągów pasażerskich i towarowych. Pojawi się też możliwość kolejnych modernizacji – mowa docelowo o przyspieszeniu ruchu nawet do 200 kilometrów na godzinę.

Wszystkie informacje można znaleźć w dokumentacji załączonej do ogłoszenia o przetargu PKP PLK.

Źródło: gdynia.pl

Oprac. Przemek Wutowski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj