esencjaGdyni.pl | informacje od Was dla Was

Zwolnieni z teorii

Trzy gdyńskie licea znalazły się w Rankingu Szkół Zwolnieni z Teorii. Jedna z placówek zajęła miejsce w pierwszej dwudziestce wśród 277 szkół uczących praktycznych kompetencji na projektach społecznych.

Na miejscu 16, a zarazem 1 w województwie pomorskim, uplasowało się III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Pozycję 101 w rankingu osiągnęło II Liceum Ogólnokształcące, a 133 miejsce IX Liceum Ogólnokształcące.

Ranking Szkół Zwolnionych z Teorii to forma wyróżniania szkół, w którym wyznacznikiem są kompetencje miękkie. To właśnie te placówki aktywnie zmieniają polski system edukacji na bardziej praktyczny. Ranking tworzony jest w oparciu o wyniki uczniów w Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii. Młodzież przez cały rok szkolny zdobywała praktyczne kompetencje organizując swój własny projekt społeczny. Tym samym wypracowała szkole miejsce w rankingu.

Dodajmy, że grupa uczniów z III Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii realizowała projekt „See the Sea”. Zespół w składzie: Kalina Kacprzak, Maja Telszewska, Jan Kliszczak, Natalia Jagiełło, Szymon Kwidziński i Zofia Ossowska, edukuje innych młodych ludzi na temat Morza Bałtyckiego, problemów, z jakimi boryka się nasze morze oraz działań ochronnych, które może podjąć każdy z nas. Do świadomości rówieśników docierają w najprostszy i najlepiej znany sobie sposób – poprzez media społecznościowe. Ich opiekunem jest nauczycielka tej szkoły pani Izabella Radziuk-Śliwińska.

Uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego zrealizowali cztery projekty pod opieką nauczycielki szkoły pani Małgorzaty Bazylko. Trzyosobowy zespół w składzie: Marta Kowaliszyn, Wiktoria Kosidło i Jakub Nurkiewicz skupili się na stworzeniu aplikacji prawniczej LEXmaster. Wiktoria Gaweł , Ewa Sobieniak, Aleksandra Ziomek, Mikołaj Mróz, Anna Okła i Grzegorz Adamczyk stworzyli projekt „Szrama – sztama”. „Niewidzialni” to nazwa pomysłu kolejnego zespołu uczniów: Martyny Opara, Pauliny Woźniak, Kamili Grygiel, Marianny Jakus, Agaty Madejskiej, Liliany Kamińskiej i Anny Parol. Autorami „Fakebusters” są Dominika Miler, Milena Jaszczołt, Katarzyna Nieborak i Zofia Siodłowska.

Z kolei uczniowie z IX Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni realizowali projekt „Pasja i Przyszłość”. Jego pomysłodawcami jest pięcio-osobowa grupa w składzie: Jakub Konkol, Mateusz Konkol, Zuzanna Krużycka, Anna Michalska i Hubert Czajka. Ich opiekunem jest nauczycielka tej szkoły pani Dorota Twarowska.

W ramach projektu uczniowie IX LO przeprowadzają wywiady z absolwentkami i absolwentami swojej szkoły. Poruszają w nich tematy związane z przyszłością, życiem i pasją. Filmiki, także ze znanymi i lubianymi, mają dodać otuchy i nadziei młodym osobom, które stoją przed trudnym wyborem dalszego kierunku życia. Mają zainspirować wszystkich wchodzących w dorosłe życie, szczególnie tych, którzy nie wiedzą jaki zawód w przyszłości chcieliby wykonywać.

Oprac. Amelia Bielska

Exit mobile version