Pomysły na biznes = wyjazd do Seattle

0
925

Zgłosili się do udziału w  konkursie i wymyślili najlepsze innowacyjne pomysły na biznes.

Troje uczniów z gdyńskich szkół pojedzie do Seattle, gdzie weźmie udział w amerykańskiej edycji programu Washington Business Week. To Arkadiusz Kobylański, Maksym Pozdniakov oraz Julia Roszkowska. Wyjazd do Stanów Zjednoczonych to ich nagroda.

Washington Business Week to konkurs adresowany do pełnoletnich uczniów gdyńskich szkół średnich, zainteresowanych przedsiębiorczością i dobrze władających językiem angielskim. Ich zadaniem było przedstawienie własnego pomysłu na biznes z dowolnej branży. Zgłoszenie musiało być przygotowane właśnie w języku angielskim. Sam pomysł nie mógł być też nigdzie wcześniej publikowany lub nagrodzony w innych konkursach. Uczniowie mogli składać swoje prace do 25 maja. Spośród nadesłanych zgłoszeń wybrano trzy najlepsze pomysły.

Laureatami tegorocznej edycji konkursu zostali: Arkadiusz Kobylański, z Zespołu Szkół Administracyjno-Ekonomicznych, za pomysł firmy Your Assistant świadczącej usługi wspierające osoby z niepełnosprawnością intelektualną na rynku pracy, Maksym Pozdniakov – uczeń I Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego – za projekt Taste It Out – aplikacji umożliwiającej sprzedaż domowego jedzenia w internecie oraz Julia Roszkowska, z III Liceum Ogólnokształcącego, za pomysł biznesu z branży optycznej – CRYSTAL, który oferuje folie ochronne do okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych.

Zwycięzcy w nagrodę wezmą udział w amerykańskiej edycji programu Washington Business Week. W Stanach Zjednoczonych są one organizowane na kampusach uniwersyteckich. Uczniowie z Gdyni będą uczestniczyć w Business Week, który odbędzie się na Seattle University. Rozpocznie się on 29 lipca i potrwa do 3 sierpnia.

Laureatów wyłoniło jury w składzie: Bartosz Bartoszewicz – wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia, Michał Jaworski – członek zarządu Microsoft sp. z o.o., Agata Witczak – dyrektor gdyńskiego oddziału Thomson Reuters, Joanna Leman – kierownik Samodzielnego Referatu Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Gdyni oraz Magdalena Urban – inspektor w Gdyńskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.

Konkurs Washington Business Week jest organizowany przez gdyński samorząd we współpracy z Seattle-Gdynia Sister City Association. Jego celem jest: kształtowanie postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży, doskonalenie wiedzy ekonomicznej, przygotowanie do wyzwań współczesnego świata, promowanie współpracy międzynarodowej, przyjaznych relacji między mieszkańcami Gdyni i Seattle oraz efektów współpracy między miastami.

Konkurs jest częścią programu Washington Business Week, który jest realizowany przez Foundation for Private Enterprise Education. Jej misją jest edukacja biznesowa młodzieży i odkrywanie potencjału uczniów jako przyszłych pracowników i pracodawców. Program ma wieloletnią tradycję. Jego pierwsza edycja odbyła się w 1976 roku. To właśnie na podstawie tego programu w Gdyni, już od 10 lat, organizowane są warsztaty Gdynia Business Week.

Źródło: gdynia.pl